Ispiši Pošalji prijatelju Kontaktirajte nas

„Budi heroj srca te donesi odluke koje će unaprijediti tvoje zdravlje i zdravlje tvojega srca"

Budući da se u rujnu obilježava Svjetski dan srca, tema ovomjesečne edukativno suportivne grupe bila je "Budi heroj srca te donesi odluke koje će unaprijediti tvoje zdravlje i zdravlje tvojega srca". Izlaganje je održala Marijana Krajačić, mag. nutricionizma i znanosti o hrani. Na početku susreta istaknula je da kontrola čimbenika rizika kao što su prehrana, tjelesna aktivnost  i kontrola krvnog tlaka mogu smanjiti rizik od kardiovaskularnih  bolesti. Većina glavnih čimbenika rizika za kardiovaskularne bolesti može se kontrolirati pa tako  već  30 minuta tjelesne aktivnosti dnevno može pomoći prevenirati srčani i moždani udar. Provođenje redovite tjelesne aktivnosti  je i izvrstan način za smanjenje stresa i kontrolu tjelesne težine, što su također dva čimbenika rizika za kardiovaskularne bolesti. Što se tiče prehrambenih navika, prednost bi se trebalo  dati  unosu  svježeg voća i povrća  te raznovrsnim cjelovitim žitaricama, nemasnom mesu, ribi,  grahu i leći  te hrani s niskim udjelom zasićenih masnoća.  Pripaziti bi se trebalo  na unos prerađene hrane jer često sadrži visok udio soli. Prema studijama i preporukama  kombinacija dijete sa smanjenim unosom soli i svakodnevna konzumacija citrusnog voća ( npr. naranče ) učinkovito snižava visoki krvni tlak zahvaljujući pektinu, vitaminu C i kaliju koji naranče sadrže. Šipak je bogat antioksidansima te također pomaže u očuvanju zdravlja srca. Lubenice zbog sadržaja aminokiseline citrulina imaju opuštajući učinak na krvne žile te tako smanjuju krvni tlak  i  pridonose zdravlju srca. Rajčica zbog likopena ima povoljan učinak  na  vrijednosti  kolesterola te  samim time ima i antihipertenzivni učinak.  Upotrebom  češnjaka i peršina te maslinovog ulja i ribe u svakodnevnoj prehrani može se također pridonijeti zdravlju srca na prirodan način.  Održavanje primjerene tjelesne težine i ograničavanje unosa soli pomoći će u kontroli krvnog tlaka i smanjenju rizika od srčane bolesti i moždanog udara, te će uz pravilnu prehranu bogatu unosom omega 3 masnih kiselina, vlakana i antioksidanasa pridonijeti očuvanju Vašega zdravlja. Također, neophodno je izbjegavati konzumaciju alkoholnih pića i prednost dati vodi i svježe cijeđenim voćnim sokovima. Važno je još istaknuti da bi pušači svakako trebali prestati pušiti, a mlade je potrebno osnažiti da ne usvoje naviku korištenja duhanskih proizvoda.

Članove grupe smo na kraju pozvali da nam se pridruže na obilježavanju Svjetskoga dana srca, koje će se održati u Čakovcu 27. rujna 2019. godine u 11h na Trgu Republike u sklopu „BeACTIVE sata tjelesne i zdravstvene kulture na otvorenom i FlashMOVE plesnog događaja“ kojim ćemo se priključiti obilježavanju Europskog tjedna sporta. 

Fotografije uz članak:
Vezani sadržaj:
USLUGE
Cijepljenje
Sanitarne iskaznice
Tečaj higijenskog minimuma
Ispitivanje vode
Ispitivanje namirnica
Ispitivanje predmeta opće uporabe

Besplatni info telefoni za nacionalne programe

Rak grlića maternice i rak dojke

Rak debelog crijeva

0800-200-080

Djelatnosti
Školska medicina 040 312 157
Mikrobiološki laboratorij 040 310 336
Epidemiologija 040 310 337
Javno zdravstvo 040 386 839
Djelatnost za zaštitu mentalnog zdravlja,
prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti
040 314 400
Računovodstvo 040 386 825
Ravnateljstvo 040 311 790
KONTAKT

Ivana Gorana Kovačića 1E,
40 000 Čakovec

Tel/Fax: 040/310-338
E-mail: info->zzjz-ck|hr

Kontaktirajte nas online