Ispiši Pošalji prijatelju Kontaktirajte nas

”Pozitivnim porukama ispratimo staru i dočekajmo novu godinu!”

SAVJETOVALIŠTE ZA PREVENCIJU I TRETMAN PREKOMJERNE TJELESNE TEŽINE I DEBLJINE

GRUPA PODRŠKE, 16.12.2015. GODINE

POZITIVNIM PORUKAMA ISPRATIMO STARU I DOČEKAJMO NOVU GODINU

Jedite s užitkom, za vrijeme obroka uživajte u izgledu, obliku i okusu hrane. Tako ćete izbjeći „automatsko jedenje“ za vrijeme kojeg se pojede više od planiranog. Manji obrok tako će vam donijeti veći užitak.

Uredite svoj prostor za jedenje. Neka on bude uvijek u istoj prostoriji i uvijek na istom mjestu u stanu. Uživajte i u postavljanju stola. Stol postavljen po vašem ukusu, povećat će užitak obroka.

Sami ograničite količinu hrane koja vam je dostupna na stolu. Odredite i pripremite svoju porciju hrane. Prije nego ustanete od stola da uzmete još, promislite da li to sigurno trebate i želite.

„Vježbajte“ i ostavljanje hrane na tanjuru. Ako vaše tijelo signalizira sitost, poslušajte ga i prestanite jesti.

Višak hrane bacite ili poklonite. Prisjetite se da vaš želudac nije ni hladnjak ni „špajz“ za skladištenje hrane.

Uredite svoju ostavu.  Hrana koja vam je najveće iskušenje neka bude na nedostupnim policama, daleko od pogleda.

Pomnjivo planirajte kupnju hrane. Učinite popis s kojim idete u dućan. Popis sastavljajte nakon što ste se najeli. Nastojte kupovati hranu koju tek treba pripremiti, a ne onu koju možete neposredno jesti.

Načinite popis ugodnih aktivnosti koje bi mogle zamijeniti epizode prekomjernog hranjenja. Kad vam se izvan vremena određenog za obrok javi želja za hranom, odaberite i pozabavite se nekom od tih aktivnosti.

Sjetite se aktivnosti u kojima ste prije uživali, a od kojih ste odustajali, jer se niste osjećali dovoljno sposobni, spretni, lijepi, itd.  Ponovno bavljenje aktivnostima koje vas vesele, pridonijet će i vašem samopoštovanju i boljem osjećaju sebe.

Dobro je da na vašem popisu ugodnih aktivnosti bude čim više onih koje uključuju kretanje: plešite, šećite, vozite bicikl, plivajte, planinarite...

Družite se, razgovarajte o svojim navikama, podijelite s drugima radost zbog svojeg uspjeha u borbi s debljinom.

Slušajte i uvažavajte jedni druge. Uspješni će primjeri nekome biti od velike koristi.

„Duh je onaj koji stvara tijelo.“ (Johan Wolfgang Goethe )

„Antikni Grci su rekli da je smijeh dar bogova. Smijeh je lijek u mnogim nedaćama. Smijeh vam daje nadu, skreće pažnju sa vas samih i dozvoljava vam da mislite jasno i odlučno. Odlučite se smijati svojim strahovima, Smijte se kada vas ljudi iritiraju, i svakako se smijte ludim smiješnim greškama koje učinite tokom dana. Smijte se sebi što ste tako kruti i ozbiljni. Što je veći problem treba vam više humora.“ (Dr. Joseph Murphy: Čudesna snaga uma)

„Tko želi ostati snažan, zdrav i mlad te si produljiti život, neka bude umjeren u svemu.Neka diše svjež zrak, neka njeguje i vježba tijelo, neka čuva hladnu glavu i tople noge, a bolesti neka si liječi postom, a ne lijekovima.“ (Hipokrat)

„Sa svojim tijelom postupaj tako ljubazno da ti duša rado prebiva u njemu.“ (Sv. Tereza Avilska)

„Vodite računa o svom tijelu. To je jedino mjesto gdje možete živjeti.“ (Jim Rohn)

„Zdrava vanjština počinje od unutrašnjosti.“ (Robert Urich)

„Zdrav čovjek, ujedno je i bogat, iako toga nije svjestan.“ (italijanska poslovica)

„Tko misli da nema vremena za vježbe, prije ili kasnije će imati vremena za bolest.“ (Edward Stanley)

„Malo ljudi zna kako šetati. Potrebna je ustrajnost, standardna odjeća, stare cipele, oko za prirodu, humor, radoznalost, govor, tišina i ništa posebno.“ (Ralph Waldo Emerson)

„Najteža stvar kod vježbanja je započeti. Jednom kada vježbaš redovito, najteža stvar je prestati.“  (Erin Gray)

„Ne prestajemo vježbati jer starimo, već ostarimo zato što smo prestali vježbati.“ (Dr. Kenneth Cooper )

„Da biste bili zdravi, jedite lagano, duboko dišite, živite umjereno, radujte se i imajte interes u životu.“ (William Londen)

„Da biste produžili život, smanjite obroke.“ (Benjamin Franklin)

„Naša hrana bi trebala biti naš lijek i obratno.“ (Hipokrat)

„Što više jedete, okus je blaži. Što manje jedete, okus je jači.“-(kineska poslovica)

„Smijeh je sredstvo za smirenje bez negativnih efekata.“(Arnold H. Glazgov)

„Zdravlje nije sve, ali bez zdravlja, sve je ništa.“ (Schopenhauer)

 

 

Pripremila: Diana Uvodić-Đurić, dr.med., spec. školske medicine

Voditeljica Djelatnosti za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti, Zavod za javno zdravstvo Međimurske županije

Fotografije uz članak:
Datoteke uz članak:
Prehrana tijekom blagdana- Marijana Krajačić, mag.nutricionizma i znanosti o hrani
534.93 kB
USLUGE
Cijepljenje
Sanitarne iskaznice
Tečaj higijenskog minimuma
Ispitivanje vode
Ispitivanje namirnica
Ispitivanje predmeta opće uporabe

Besplatni info telefoni za nacionalne programe

Rak grlića maternice i rak dojke

Rak debelog crijeva

0800-200-080

Djelatnosti
Školska medicina 040 312 157
Mikrobiološki laboratorij 040 310 336
Epidemiologija 040 310 337
Javno zdravstvo 040 386 839
Djelatnost za zaštitu mentalnog zdravlja,
prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti
040 314 400
Računovodstvo 040 386 825
Ravnateljstvo 040 311 790
KONTAKT

Ivana Gorana Kovačića 1E,
40 000 Čakovec

Tel/Fax: 040/310-338
E-mail: info->zzjz-ck|hr

Kontaktirajte nas online